Tommyboy interjú


Ha jól tudom a nyáron Ibizán is megfordultál, lehet tudni mi okból?

Rendszeresen játszom az Ibizai Amnesiaban minden év júniusában , a szezon elején. Ilyenkor van időm egy kicsit körbe nézni , belekóstolni a nyár aktualitásaiba, elmenni néhány jó ismerőshöz , elvezni a sziget varázsát .

Hasonlíthatjuk akár csak a Hajógyári szigetet az ibizai feelinghez?

Összehasonlítani Ibizát soha semmivel nem szabad, de őszintén megmondva, az utóbbi időben a Hajógyári szigeten sokszor nagyobb bulik vannak , mint a Balearian.

A Housematic rádióműsor a nevedhez köthető, hogy haladtok mostanában vele?

Köszönjük szépen , minden a szokásos úton halad .Lassan már 20 éve készülnek a műsorok rendületlenül , es óriási boldogsággal csináljuk hétről hétre .

Két kiadó is tartozik hozzád, milyen hangzás mentén készültök a következő évre?

Olyan gyorsan pörögnek a zenei események , hogy még az idei évvel sem vagyunk teljesen lezárulva. A PornoStar Records köztudottan a party műfajú, a Deeper Digital pedig egy kicsit melyebb , undergroundosabb.

Észrevettél valamilyen változást a klubokban a „válság” miatt?

Nem, semmit. Eddig is jártak az emberek szórakozni ,és remélem, sokáig fognak is.

Amióta az eszemet tudom, mi magyarok mindig válságban voltunk.

Mi az aktuális top 10 felvétel ami lázba hoz?

Tommyboy - Kamavtu ( Rene Amesz Remix )

Muzzaik - Uknown

Adam Byrd - Panarama ( Florian Kruse Remix )

Monkz – Byourside ( Tommyboy Remix )

Spencer Parker - The Beginning (Michel Cleis Remix)

Kabale und Liebe - Lost In Thoughts

Giuseppe Cennamo - El Gitano (2000 And One Remix)

Ron Costa - Al Amanecer ( Carlo Lio Remix )

Hoxton Whores - Sunrise ( Tommyboy & Agebeat Remix )

Joris Voorn - Chase The Mouse

November 7-én a Gödöllő Club CUE-ban lépsz fel a From partyn. Ha jól emlékszem akkor még nem léptél fel a magazin története során, rendezvényén…

Szerintem sem , de akkor itt az ideje , hogy végre együtt bulizzunk egy hatalmasat :)

http://www.myspace.com/tommyboybudapest

http://www.myspace.com/deeperrecordings

http://www.myspace.com/pornostarrecordings

Helgert László

Janika November !

Ahogy elérem az ftp-e, töltöm fel :)

List
Booty Luv - Say It (Warren Clarke Vocal Mix)-
Yass - No Lies (Main Mix)
DJ Neo Feat. Soraya Vivian - Groove with You (Original Mix)
DONS - Earth Song (Club Mix)
criss_source-hugs_n_kisses_(rummenigge-remix)2009
Paul_Harris_-_The_Take__Sultan___Ned_Shepard_Dub_Mix_
Tom Novy & Jerry Ropero feat. Abigail Bailey - Touch Me (Original Mix)
ida_corr_vs_fedde_le_grand_-_let_me_think_about__(the_flamemakers_remix)
Raygun - Just Because (Funkagenda Remix).
Da Mongoloids - Spark Da Meth (ATFCs Wildstyle Remix)
MK V KG Put Your Hands Up (mark night)
SIS - Nu Wim De Wa (Original Mix)
London (Noir Edit)
Basement Jaxx - Raindrops (Funkagenda & Paul Thomas ReDux
The Believers - Who Dares to Believe in Me (Martijn Ten Velden Remix)
Dj Delicious & Till West - NYPD (Funkerman Remix)
gaiser-mfnstmp
Muzzaik – Going Underground (Belocca & Soneec Dub)
Dosem - Beach Kisses (Joris Voorn Green Mix)
Jerome Isma - Ae - Hold That Sucker Down (Original Mix ) Clasic vissza tér 1995 rave olimpia

Fanatic

Videóinterjú a Badgirls-el

A Badgirls mára fogalommá vált Magyarországon. Egyet jelent a minőségi, innovatív elektronikus
zenével és a garantáltan telt házas, jó hangulatú bulikkal. A makulátlan image mögött azonban sok év
tapasztalata és főleg kemény munkája áll.


A kezdetek egészen 1996-ig nyúlnak vissza. Egy 17 éves, Ábrahám Péter nevű fiatalember lehetőséget kapott, hogy egy órára beálhasson a siófoki Flört legendás Dj-pultjába és még aznap aláírt egy 2 éves szerződést a klubbal. A fiatalembert azóta Pat Duff -ként ismeri az ország és nem véletlen, hogy egyedi, dinamikus stílusát és technikáját már ilyen korán felfedezték.


. Nem sokkal később, 1998-ban kezdett komolyabban a zenéléssel foglalkozni Bozóki János, aki korábban történelem-szociológia szakon szerzett tanári diplomát és 6 évig taekwoondozott versenyszerűen, általában 2-3 súlycsoporttal a sajátja felett. Őt azóta James Cole -ként ismerjük és a jó tanárokra ill. harcművészekre jellemző tulajdonságok, mint például fegyelem, alázat, szorgalom és pontosság azóta is felfedezhetők munkásságában. Sokan biztosan emlékszünk a legelső olyan bulira, klubra, ahol menthetetlenül beleszerettünk az elektronikus zenébe.

Nos, a 'Tanár Úr' sorsa is egy olyan szórakozóhelyen pecsételődött meg, ahol rajta kívül több ezer embernek. Ez a hely a 20 éves múltra visszatekintő CKK, a legendás keceli Club Korona.



Ők ketten egy évvel később, 1999-ben kezdtek közös partikat szervezni a kecskeméti Víztoronyban, majd
2000-től, már Badgirls néven több más városban is. 2003-tól pedig már a Korona kisterméből átkerültek
a nagyterembe.

Ekkor már rendszeresen feltűnt egy újabb, fiatal tehetség is a Korona VIP bárjában. Ő Benyeda László, aki már gimnazista éveiben is komolyan foglalkozott a zenéléssel, de a kezdeti R'n'B és Hip-Hop ütemekről csak '99-ben váltott az elektronikus zenére. Természetesen a keceli születésű Shabaam -ról van szó, aki szinte a Koronában nőtt fel és sokszor, amíg mások önfeledten szórakoztak, ő órákon keresztül csak állt és figyelte Chriss-t, Surprise-t vagy éppen John Digweed-et munka közben. A kezdeti lelkesedést sok gyakorlás követte, aminek meg is lett az eredménye, hiszen 2004-ben a szakma már az év felfedezettjének is kikiáltotta. Ugyanebbn az évben James Cole meghívására csatlakozott a Badgirls csapatához.


Innentől a három jóbarát egyet jelentett a fergeteges keceli Korona bulikkal. És itt nem csak a zenélésre kell gondolni, hiszen James Cole vezetésével a jól működő szerzvező munka is az ő érdemük. A munkájuknak meg is lett a gyümölcse! Aki esetleg ezt személyesen nem tapasztalta meg az elmúlt fél évtizedben, vagy esetleg már homályosodnak az emlékei, azoknak álljon itt egy kis összefoglaló: 2006-ban és 2007-ben is a Koronát választották az ország legjobb klubjának és a Kecel Fesitvalt az év bulijának. Pörgette itt a lemezeket John Digweed, Sasha, Steve Lawler, James Zabiela, Lee Burridge, Loco Dice, Dubfire, Nic Fanciulli, Chris Fortier, Nils Noa, Paolo Mojo, Guy Gerber, Nick Warren, Seb Fontaine, Jimmy Van M, Anthony Pappa, Nick Curly, az Audiofly és még sokan mások.
Sajnos néhány ember butasága és felelőtlensége elég volt ahhoz, hogy a legendás klub 2008. augusztusában bezárjon. A fiúk rezidenciája azóta a kiskunhalasi DTD, ahol mindenki meggyőződhet róla, hogy milyen jól sikerült továbbvinni Kecel örökségét.
A folyamatosan az országot járó Badgirls fiúk zenei világa évről évre mindig meg tud újulni és arculatukkal előremutatást szorgalmaznak az egész szakmának. Slágert soha nem hallunk tőlük, mivel nincs is náluk és alapelvük, hogy: „e nélkül kihívás megröfögtetni az embereket!”.






http://www.youtube.com/watch?v=9tveclVy5sU&feature=player_embedded


Forrás kriszfoto.hu Thanks !

MP3 kontra audio CD - minőségben nincs különbség!

Audio CD, MP3-as vagy AAC fájl. Úgy tűnik, hogy a lényeget tekintve teljesen mindegy, melyiket használják a felhasználók.


Bebizonyosodott, hogy a technikai fejlődés miatt az emberek már nem igazán tudnak különbséget tenni az audiominőségben. A Trusted Reviews portál szerkesztője ugyanis arra volt kíváncsi, vajon különbséget lehet-e tenni a különböző formátumok minősége között. Nos, kiderült, hogy még a vájtfülű hallgatók sem igazán tudták megkülönböztetni egymástól az MP3-as és az AAC-fájlokat, valamint az audio CD-kről lejátszott felvételeket. A nem mindennapi teszt érdekes végeredménnyel zárult: a megkeresett személyek közül pont a HiFi-rajongók ismerték fel a legkevesebb zeneszám formátumát.

"Az eredmény nem lepett meg, mivel mi korábban, a belső vizsgálataink során hasonló következtetésre jutottunk. A kódolási technológiák napjainkban annyira kifinomultak, hogy a legtöbb ember már a legkisebb különbségeket sem tudja felfedezni. Egy megfelelően kódolt, 192 kbit/s-os AAC-fájl jobb alternatívát jelent egy audio CD-nél. A különösen érzékeny személyeknek pedig a 256 kbit/s-os AAC és a 320 kbit/s-os MP3-as fájlok használatát javasolom" - jelentette ki Bernhard Grill, a Fraunhofer IIS Intézet MP3-szakértője.

A kutató elmondta, hogy az audiokódolásnál két fő fejlesztési irány figyelhető meg. Az egyik célja, hogy még kisebb fájlokat lehessen létrehozni a jelenlegieknél is kisebb minőségromlás mellett. Ezt az irányt - a streaming-szolgáltatások miatt - elsősorban a mobil ipar támogatja, mivel az UMTS ellenére még mindig kicsik a sávszélességek és a legtöbb országban még sokba kerül a nagyobb adatcsomagok letöltése. Ezen a területen a legnagyobb jövőt a HE-AAC vagy más néven AAC+ formátumnak jósolják.

A másik irány a még tökéletesebb zenei hangzás és minőség elérését célozza meg. A fejlesztők be akarják bizonyítani, hogy megfelelő kódolási technológiákkal végképp megelőzhetővé válik a minőség tekintetében etalonnak számító audio-CD. "Mivel a zenei kiadók és a hangmérnökök is megértették, hogy a kiváló minőség eléréséhez hogyan kell kódolni a zenei anyagokat. Az MP3-nak vagy az AAC-nek pont az az előnye, hogy a mögöttük lévő eljárásokat mindig javítani lehet. Egy mai 128 kbit/s-os MP3-szám biztosan jobban szól, mint egy 15 évvel ezelőtt kódolt, hasonló felvétel" - tette hozzá Grill.

A szakértő szerint azonban hiába kiváló minőségű egy zeneszám, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen készüléken és milyen hangszórókból szólal meg. A nem megfelelő minőségű hangszórók felelősek ugyanis a legnagyobb torzulásokért.

Ciki-e a mímelt mixelés? (DJ körkérdéssel)



A vagy ennyire elítélendő, ha egy DJ otthon előre beállítja a zenéit állandó tempóra, amelyet aztán sokkal könnyebb élőben ritmusra mixelni. Körbekérdeztük a hazai DJ-ket, hogy mit gondolnak erről és használják-e ezt a lehetőséget.

Legutóbb a brit földön roppant népszerű Chase & Status duó ismerte be egy újságírói kérdésre, hogy a fellépések előtt a zenéket azonos sebességre állítják, hogy azután élőben kevesebb gondjuk legyen ezzel. Azóta a rajongók ütköztetik véleményüket a fórumokon, hogy illik-e ilyet tenni. Van, aki szerint ez a megoldás DJ hagyományos központi szerepét szorítja vissza egy kicsit, olyanok is akadnak, akik szerint minden technikai lehetőséget ki kell használni, hogy minél jobb produkciót kapjon a közönség, de vannak, akik odáig mennek, hogy ez a módszer az egész szcénát teszi tönkre.

Nem célunk ítéletet mondani, ám érdekes lehet, hogy itthon mi a helyzet. Egyre több a producer aki DJ-zik, és ők azok, akik hajlamosak ilyen trükkökkel élni. Körbeküldtünk három rövid kérdést abban a reményben, hogy kapunk egy képet arról, hogy a szakma hogyan vélekedik a kérdésről. Ugyanakkor arra is kíváncsiak voltunk, hogy azok a DJ-k, akikről biztosan tudjuk, hogy élnek a módszerrel, bevállalják-e?

A kérdések amelyeket mindenkinek feltettünk:
1. Te kihasználod ezt a lehetőséget? Előre elvégzed a sebességállítást a zenéken?
2. Mi a véleményed, ez a megoldás elítélendő, vagy támogatandó? Miért?
3. Tízes skálán hányasra értékeled a saját mixtudományodat? Mennyire élvezetesek és technikailag mennyire kifogásolhatatlanok az élő keveréseid? Van-e valamilyen speciális trükk vagy módszer ami rád jellemző?

Blackman – A fekete ember a magyar szcéna évtizedes sikerembere aki sosem feküdt le senkinek, mindig a saját útját járta ezzel kivívta mindenki tiszteletét.

blackman 300 Ciki e a mímelt mixelés? (DJ körkérdéssel)

1. Még soha nem csináltam ilyet…és nem is tervezem.
2. Nem ítélem el, de a mixelésnek csak egy kis része a sebességállítás, ezen kívül még olyan sok dologra kell figyelni egy szett alatt (koncepció, disszonancia, stb….és természetesen a közönség!). Két zenét egy sebességre hozni a legegyszerűbb dolog, csakhogy ettől nem hogy “jó DJ” nem lesz valaki, de még talán DJ sem.
3. Azt gondolom, nem én vagyok hivatott ezt eldönteni, de talán egy 8-ast megajánlhatok magamnak. :) Talán a 3/4-es “echo” effektezés, ami sokszor “kicsúszik a kezemből”, de sokan mondták már azt, hogy ha nem néznek épp oda, akkor is tudják a zenékből és a mixekből, hogy én játszom, és ez szerintem jó.

Pir8 (Bernard Tamás) – Ő a hivatalos Ableton oldal és közösség alapítója, véleménye épp ezért világítja meg a témát egy másik – nem a hagyományos – aspektusból

pir8 300 Ciki e a mímelt mixelés? (DJ körkérdéssel)

1. Amennyiben CD-ről játszom, úgy nem veszem el magamtól az érzést, hogy mókuskodjak a sebességállítással. Egyébként meg nem hinném, hogy azt az 5-10 másodpercet érdemes megspórolni.
2. A kezdőknek még talán elnézném, hogy egy sebességre lövik össze a zenéket. Vagy egy olyasvalakinek, aki legalább 3 vagy 4 CD-lejátszót használ. A profibbakat viszont elítélem. Hisz pl elektronikus zenénél a 6 perces zenéből 1.5-2 percet mixel, a többiben pedig malmozik? Nem, ez elfogadhatatlan.
Ugyanúgy elfogadhatatlan az is, aki Abletonnal zenél és csak KETTŐ csatornát használ, tisztán kényelmi szempontból. Oktatásaim során minden Abletonost arra serkentek, hogy használják ki a több csatornás hangkártyákat, és minél inkább színesítsék szettjeiket.
3. Önmagam értékelése… Ez jó kérdés :) Minden cigány a saját lovát dícséri – szokták mondani. És nem is stílszerű engem (vagy bármelyik laptopdj-t) szembeállítani egy CD-ről dolgozó kollégával. 100% Ableton Live párti vagyok, mivel annak minden DJ-szetthez való funkcióját ki is használom. Így technikailag a 10-es skálán 10-es.
Ami speciális trükknek mondható, az maga a laptop, a 4 csatornán való élő bootlegelés, a keverő (Korg ZERO4) kihasználása. És mindez független a zenei stílustól, mert lehet funky, RnB vagy progressziv ház is akár. (mixeimből lehet szemezgetni itt: http://www.pir8.hu/mix ).

Moonline – Mr RadioCity szerint felesleges ezzel foglalkozni, a legfontosabb a sok gyakorlás

moonline 300 Ciki e a mímelt mixelés? (DJ körkérdéssel)

1. Nem!
2. Szerintem ez felesleges meló! Megmondom őszintén, hogy a bakelit után a CD-vel való DJ-zés nekem nagyon unalmassá és egyszerűvé vált. Betettem 2 db CD-t és még a sebességet se kellett beállítani hisz azt már az elején meg lehet fejteni, hogy is van annak a trükkje.
3. 8/10 Ma már egy Laptop és Midi amivel fellépek nagyrészt. Ennél a felállásnál rengeteget kell foglalkozni a fellépések előtt a programozással egy profi szett eléréséhez ami több napot is igénybe vehet. Mivel rengeteg funkció adott így nekem ez sokkal izgalmasabb. Korábban se összeállított szetteket prezentáltam se a CD se a bakelit korszakban így itt az improvizálás rengeteg lehetőséggel párosul és ezt az évek alatt csak fokozni lehet majd hisz naponta van új ötlet. Korábban a bakelit és Cd korszak idején mindig pontosan ment a mixelés a sok gyakorlás és a rengeteg élő fellépés hatására.

Snake Sedrick – Az egyik legelismertebb hazai producer, mindig markáns véleménye van a szcéna vitatott kérdéseiről ő a zenekészítői oldalt képviseli.

snakesedrick 300 Ciki e a mímelt mixelés? (DJ körkérdéssel)

1. Nem használom ezt a lehetőséget, kb. 15 másodperc beállítani ütemre az adott zenét.
2. Szerintem nem elítélendő, a technika fejlődése lehetővé tesz olyan dolgokat (warpolás ami néhány éve nem létezett) amit valaki használ, valaki nem. A közönség szempontjából majdnem teljesen lényegtelen, hogy állít-e sebességet az adott DJ vagy sem. Ez maximum a szakmabeliek szemében lehet “bűn” vagy “lúzer”, de részemről egyik sem, ennyi erővel az Abletonos DJ-ket is el lehetne ítélni, mert minden egy tempón van.
3. 10/7, mindig lehet javulni, tanulni!

Lank – Ő is Snake-hez hasonlóan azon a véleményen van, hogy a közönség szempontjából mindegy, hogy az illető milyen technológiát felhasználva mixel élőben.

lank 300 Ciki e a mímelt mixelés? (DJ körkérdéssel)

1. Már annak is örülök, ha minden lejátszásra szánt dalt ki tudok írni CD-re, nemhogy még azzal is pepecselni hogy egyenként előre bewarpoljam őket! Meg amúgy is, szeretem megnehezíteni a saját dolgomat!
2. Nincs ebben semmi elítélendő. Lassan 2010-et írunk, amikor már a bárpultosokat is midi kontroller-re csatlakoztatják. Csinálja mindenki úgy, ahogy jónak látja, a lényeg a végeredmény!
3. Úgy tanultam meg keverni, hogy bakelitnél és CD-nél egyaránt hanyagoltam a “belenyúlást” és a jog-tárcsa használatát, és ez a módszer így is maradt. Talán emiatt elég stabilnak jellemezném a mixtudásomat, és roppant élvezetesek a 3 perces mixeléseim! 8-at mindenképp adnék magamnak!

Andro – Szerinte a pontosság a legfontosabb, de csak akkor nem elítélendő az előre dolgozás, ha a felszabaduló időben további trükkökkel operál a DJ.

andro 300 Ciki e a mímelt mixelés? (DJ körkérdéssel)

1. A legtöbb zenéből saját editet készítek, sokszor csak apró változtatásokat, ez viszont csak bewarpolva működik, a sebességet tehát be kell állítani. Ez legfeljebb plusz-mínusz két századot szokott jelenteni, tehát a 126.98-at 127-re. A zenéket viszont nem hozom egy sebességre, bár pár éve csináltam egy ideig, mert sok rövid zenét játszottam, de már leszoktam róla. A CD játszó úgyis kiírja a sebességet. A válaszom tehát igen is, meg nem is.
2. Alapvetően nem illik ilyet csinálni, de ha mégis, akkor legyen rá jó oka az illetőnek, például dobálja félpercenként a loopokat és acapellákat. Erre tényleg fel kell készülni, akár úgy is, hogy egy sebességen vannak az alapok.
3. Csúszni nem szoktak a mixek, azért az elég égő 2009-ben… Nem divat már a hosszú, úsztatós keverés, legfeljebb egy perc alatt áthúzom mindig, sokszor az effektprocival is rásegítek. Hogy ez tízes skálán hányas, azt nem nekem kell megítélni…

Grega – azt mondja, hogy a DJ-nek előben kell bűvészkednie a lemezekkel (ha kell több lejátszóról is)

grega 300 Ciki e a mímelt mixelés? (DJ körkérdéssel)

1. Nem.
2. Szerintem az élő fellépés pont arról szól, hogy te mixeled össze ott a buliban a zenéket és ezzel tudod a hangulatot fokozni.

3. Saját magamat nem szeretném értékelni. Ezt már sokan megtették helyettem (10-es skálán 8-as). Az élő mixelésben van sok minden, ami befolyásolhatja a mix pontosságát (lemezjátszók pontosak-e például). Nem csak a DJ-n múlik. Én sokszor 3-4 lejátszóról rakom össze az élő mixet, így bele tudok csempészni különleges hangokat és effekteket a zenékbe. Sok saját zenét is játszok és van, hogy “vasakat” is használok (szintetizátor, groovebox, sampler, stb.).

Polarize – röviden és velősen utasítja el a módszert

polarize 300 Ciki e a mímelt mixelés? (DJ körkérdéssel)

1. Többnyire lemezről és CD-ről játszom, soha nem éltem ezzel a lehetőséggel!
2. Szánalmas.
3. Erre a kérdésre nem tudok válaszolni. Nincs semmilyen speciális trükk.